Jongeren zorgen

Jongeren blog

Binnenkomende vragen beantwoorden via live chat

Bij het organiseren van een festival komen heel veel dingen kijken. Een groot onderdeel hiervan is de website en de mogelijkheden tot contact tussen de organisatie van het festival en de mogelijke bezoekers. Vaak zijn de websites van festivals informatief en wordt er naar een andere website doorgestuurd voor de aanschaf van tickets. Hoe voorkom je als organisatie dat de website volledig is en je niet wordt plat gebeld of gemaild? De live chat functie op je website kan hier een ideale oplossing voor bieden.

Live chat functie voor de website van een festival

Een live chat functie wordt vaak rechtsonder in de website als pop-up weergegeven. Via deze pop up kan de website bezoeker zijn of haar vraag stellen en wordt deze snel beantwoord. Vragen die binnenkomen via de chat kunne bijvoorbeeld gaan over de locatie, parkeermogelijkheden, vervoersmogelijkheden, het kwijt zijn van de tickets of na het festival over kwijtgeraakte items. Deze vragen zijn makkelijk te beantwoorden via de live chat functie op de website, wanneer de op de juiste en snelle manier worden opgepakt kan het zelfs de verkoop van tickets verhogen.

De live chat laten beantwoorden door Chatkracht.

Het is van groot belang dat de binnenkomende vragen via de live chat snel worden beantwoord, wanneer dit te lang duurt gaat de websitebezoeker weg of alsnog via telefoon of mail contact opnemen. Het is mogelijk om je live chat functie te laten beheren door Chatkracht. De chatspecialisten van Chatkracht zullen elke binnenkomende chat binnen 30 seconden oppakken en de website bezoeker te woord staan. Het is ook mogelijk om je direct messages via Instagram en Facebook te laten beheren door Chatkracht. Dit werkt op dezelfde manier als de live chat functie op de website. De input die wordt vergaard door de chatspecialisten van chatkracht kan weer worden gebuikt om de website te optimaliseren wat uiteindelijk tot minder binnenkomende vragen moet gaan zorgen.